Nieuw winkelconcept C&A

Met plezier schrijven wij, Nicole en Monique, ook eens een blogje voor Wereld van Mama. Wij mochten namelijk namens Laura aanwezig zijn bij de opening van een geheel nieuw winkelconcept van C&A in Arnhem. Hoe leuk is dat?! Natuurlijk in ruil voor een stukje over die ochtend. We hebben het samen geschreven, waarbij Monique het event in het algemeen beschrijft en Nicole een stukje over de kleuranalyse die zij kreeg.

Inhoudsopgave

Warm welkom

Eerst is het dus mijn (Monique’s) beurt om wat te vertellen. Nicole stond die ochtend al lekker vroeg bij mij op de stoep. Ik kon met haar meerijden, dus dat was heel fijn. Toen het onderweg ook nog eens keihard begon te plenzen waren we helemaal blij dat we niet met het openbaar vervoer waren gegaan…

Eenmaal aangekomen hadden we C&A vrij snel gevonden. De rode loper lag uit en er stonden al wat mensen nieuwsgierig te kijken wat daar toch allemaal gaande was. Toen wij naar binnen wilden lopen zeiden er een paar ‘je mag nog niet naar binnen!’. ‘Wij wel!’, riepen we lachend terug. Bij de ingang werden we welkom geheten door het team van C&A. We kregen een mooie tas met daarin een cadeaubon van 50 euro die we tijdens het event konden gebruiken om wat uit de nieuwe collectie te shoppen. Wat een straf!

Binnen kwamen we meteen een aantal blogcollega’s tegen waarmee we even hebben bijgekletst. Er was een ‘healthy breakfast’ geregeld met enorm lekkere sapjes en hapjes, er werden alcoholvrije bubbels geschonken en je kon échte koffie halen. Prima verzorging dus!

Nieuw winkelconcept C&A

Nadat we wat gegeten en gedronken hadden werd het event officieel geopend door de baas van C&A Nederland. Hij hield een praatje over wat dat nieuwe winkelconcept nu eigenlijk inhoudt. Voorafgaand aan het ontwerp van het nieuwe concept zijn meer dan 20.000 klanten geïnterviewd om de wensen van de bezoeker te achterhalen.

Nieuw is bijvoorbeeld de belijning op het plafond die de meest optimale looproute aangeeft zodat de klant gemakkelijk vindt waar hij of zij naar op zoek is. Om klanten een huiselijk gevoel te geven is gekozen voor natuurlijke materialen en aardetinten. En ook het lichtplan is totaal vernieuwd en bestaat uit LED verlichting, passend in de duurzaamheidstrategie van C&A.

Wat mij het meeste opviel waren de paspoppen die met een complete outfit aan musthaves op een hotspot geplaatst zijn. De verschillende items vindt de klant op kledingrekken eromheen. Super handig!

Kleurstylist

Natuurlijk zijn we daarna zelf een shopervaring gaan opdoen. Om het winkelen nog leuker (en makkelijker!) te maken was er ook een kleurstylist aanwezig. Ik (Nicole) heb al ooit een kleuranalyse gehad en daar kwam een duidelijk type naar voren. Dus ik was benieuwd of deze vrouw hetzelfde zou zeggen. Ik had al even staan kijken en meegeluisterd bij anderen en hoorde al dat zij een hele andere aanpak had. Ze keek niet alleen maar naar je kleur haar en ogen, maar vooral ook naar wat voor een persoon je bent.

Zodra ik aan de beurt was gaf ik al aan dat ik wel wist wat voor een kleurtype ik was maar dat ik toch graag advies kreeg omdat ik eigenlijk alweer het advies van toen vergeten was. Echter viel ik al snel met mijn neus in de boter want mijn kleurtype schijnt helemaal niet zo duidelijk te zijn. Beter gezegd, ik ben niet te bestempelen met één kleurtype. Ik val juist een beetje tussen twee types in. Namelijk tussen zomer en herfst.

Niet alle kleuren van zomer passen bij mij maar ook niet alles van de herfst. Een beetje 50/50 dus. Toch kon ze me heel goed helpen door in ieder geval een aantal kleuren te benoemen die mij erg goed staan. Zoals mauve, taupe, bordeaux, legergroen en grijsblauw. Met haar advies ben ik door de winkel gaan lopen en heb ik een aantal items uitgekozen. En sommige daarvan zelfs ook gekocht!

Voldaan weer naar huis!

We hebben schandalig veel gepast en uiteindelijk ook gekocht. Met een tas vol kleren en een hoofd vol nieuwe (outfit)inspiratie gingen we weer huiswaarts. Op Monique’s blog vind je een outfitpost met de nieuwe kleding. Mocht je nieuwsgierig zijn, neem dan gerust een kijkje. Het was een leuke, leerzame, maar vooral gezellige ochtend. Dus dankjewel Laura, dat we namens jou aanwezig mochten zijn!

Graag gedaan! Leuk dat jullie geslaagd zijn, dames! Bedankt voor dit leuke artikel. 

 

Laura

Mijn naam is Laura, bouwjaar 1982, getrouwd met de liefste van de wereld en moeder van 3.

2 thoughts on “Nieuw winkelconcept C&A

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *